Thursday, March 10, 2016

Rimworld - space Dwarf Fortress

Hi!
I want to tell you about great indie game developed by Ludeon Studios - Rimworld. The game is a kind of science - fiction colony simulator, but for me it is one of the most brilliant production that appeared in recent years. Why? Because it is the spiritual heir of Dwarf Fortress - I would even venture to say that this is his worthy successor.




In the
game of Tynan Sylvester, we are given control of a small group of cosmic survivors who are trying to survive in a very hostile world. We build structures, we plan to land at the farm, we develop extraction of valuable minerals and cutting of trees - in a word, we take care of every aspect of our colony.



The game has a world generator that is heavily inspired by Dwarf Fortress. Our survivors can land on an inhospitable area of ​​the Arctic, where just keeping them alive is a challenge, a welcoming tropical areas, where the only threat is posed by the bandits and tropical diseases, or inaccessible desert, where we will fight to the ubiquitous heat.



Rimworld has a very sophisticated system of fighting and injury. Virtually every part of the body can be injured or damaged, which could lead to a situation where some of our men become crippled and will be worse while performing their duties. The bad beared wounds may intervene infection, and our people can suffer hypothermia and frostbite due to cold. In order to save the lives of our people (and sometimes out of pure greed) we can transplant body parts and bionic enhancements (well, at the beginning just ordinary peg legs in place of shattered limbs).




Colonists can also produce a number of weapons and items, which can then be sold to ocassionally arriving traders. It's highly recommended to equip our people with good weaponn, as the bandits attacking us from the beginning may not be too strong, but their attacks rapidly increasing in intensity and strength.




Colonists must have something to eat. For this, we grow many kinds of plants and hunt animals. It is even possible to use meat from fallen enemies or colonists, however, colonists forced to cannibalism loose morale quickly and leave our village. In order to store food, we should build cold storage, as well as air conditioning, which cools down our buildings on hot days.





The game gives us a lot of opportunities and solutions to the problems in front of us. I love when game gives me complete freedom of action, and the Rim World is perhaps the most sandbox game of all the strategies I know. Games like World Rim and Kenshi are also an inspiration for me - for what? This you will find out soon ...


 In case you want to play yourself: http://rimworldgame.com/index.php?lang=en


Hej!
Chciałbym wam opowiedzieć o grze indie rozwijanej przez Ludeon Studios - Rimworld. Gra ta jest rodzajem symulatora kosmicznej kolonii, ale dla mnie to jedna z najgenialniejszych produkcji jakie ukazały się na przestrzeni ostatnich lat. Dlaczego? Gdyż to duchowy spadkobierca Dwarf Fortress - mógłbym nawet zaryzykować stwierdzenie, że to jego godny następca.


W grze Tynana Sylvestra kontrolujemy małą grupkę kosmicznych rozbitków, którzy próbują przeżyć w dość niegościnnym świecie. Budujemy konstrukcje, planujemy tereny pod gospodarstwa, zlecamy wydobycie cennych minerałów i wycinkę drzew - słowem, dbamy o każdy aspekt naszej kolonii.


Gra wyposażona jest w generator światów wzorowany na tym z Dwarf Fortress. Nasi rozbitkowie mogą wylądować na niegościnnym terenie podbiegunowym, gdzie samo utrzymanie ich przy życiu jest nie lada wyzwaniem, w gościnnej strefie tropikalnej, gdzie jedyne zagrożenie stanowią bandyci i choroby tropikalne i na niedostępnej pustyni, gdzie będziemy walczyć z wszechobecnym upałem.


Rimworld posiada bardzo zaawansowany system walki i obrażeń. Praktycznie każda część ciała może zostać zraniona lub zniszczona, co może doprowadzić do sytuacji w której część naszych podopiecznych stanie się kalekami i będzie gorzej wykonywać swoje obowiązki. W źle opatrzone rany może wdać się zakażenie, a nasi ludzie mogą doznać hipotermii i odmrożeń w wyniku zimna. W celu ratowania życia naszych podopiecznych (a czasem z czystej chciwości) możemy przesczepiać organy, a także wczepiać bioniczne ulepszenia (no dobrze, na początku to zwykłe drewniane nogi w miejsce urwanych kończyn).


Koloniści potrafią też wytwarzać szereg broni i przedmiotów, które potem możemy sprzedać przybywającym okazyjnie handlarzom. Warto się zaopatrzyć w dobrą broń, gdyż atakujący nas bandyci może z początku nie są zbyt mocni, ale ich ataki bardzo szybko przybierają na sile.


Koloniści muszą coś jeść. W tym celu możemy hodować wiele rodzajów roślin i polować na zwierzęta. Możliwe jest nawet przerobienie na mięso poległych wrogów lub kolonistów, jednak zmuszeni do kanibalizmu podwładni szybko się zbuntują i opuszczą naszą osadę. W celu przechowywania żywności warto zbudować chłodnię, a także zbudować klimatyzację, która ochłodzi nasze budynki w upalne dni.


Gra daje nam mnóstwo możliwości i rozwiązań dla piętrzących się przed nami problemów. Uwielbiam gry dające mi pełną swobodę działania, a Rim World jest chyba najbardziej sandboxową ze wszystkich strategii jakie znam. Gry takie jak Rim World i Kenshi są też dla mnie inspiracją - do czego? Tego dowiecie się wkrótce...

W razie gdybyście chcieli zagrać sami: http://rimworldgame.com/index.php?lang=pl

No comments: