Wednesday, February 24, 2016

Mechanika losowości/Random mechanic

Hi!
Today, I plan to wrap UV to war cart and finish chemists
vehicle. Still I hang it on then, because I am working on the mechanics of randomness for a copule of days. Random game mode allows the player a random selection of almost all parameters of the game, including the initial amount of health, number of waves of enemies, level of difficulty, weather and so on. The selection will be made on the random game screen, which is already implemented but requires further development.

I am also planning to change the resolution to a more typical. This will allow me to design a larger waves of enemies of much more interesting designs than ever before. "Mobile" version will also be developed, but for now the priority is given to PC.

Hej!
Dziś planuję pociąć wóz bojowy do UV i dokończyć pojazd chemików. Ciągle odkładam to na potem, bo od kilku dni pracuję nad mechaniką losowości. Tryb gry losowej umożliwi graczowi wybór praktycznie wszystkich parametrów gry, łącznie z początkową ilością życia, ilością fal przeciwników, poziomem trudności, pogodą itd. Wyboru będzie się dokonywać na ekranie gry losowej, który jest już zaimplementowany ale wymaga dalszej rozbudowy.

Planuję też dziś zająć się zmianą rozdzielczości na bardziej typową. Pozwoli mi to zaprojektować większe fale przeciwników o o wiele ciekawszych wzorach niż dotychczas. Wersja w rozdzielczości "telefonowej" też będzie rozwijana, ale na razie priorytet uzyskuje wersja PC.