Witam!
Dziś opowiem wam krótko, dzięki jakim programom bawię się w tworzenie gier już od gimnazjum :)
Modele tworzyłem w Blenderze, programie na którym były tworzone np. bajki. Jest on bardzo zaawansowany i pozwala czynić prawdziwe cuda, zaczynając od prostych modeli, a kończąc na filmach animowanych. Blender kiedyś był programem płatnym, lecz internauci przeprowadzili zbiórkę pieniężna dzięki, której wykupili go i od tego czasu można z niego korzystać całkiem za darmo. Jego unowocześnianiem zajmuje się organizacja non profit "Blender Foundation"
Używam także Gimpa, czyli programu do grafiki 2-wymiarowej. W nim tworzę tekstury, czyli obrazki które nakłada się na modele z Blendera. Gimp jest na szczęście w 100% darmowy ale nie ustępuje możliwościom takim programom jak płatny: Photoshop czy Corel DRAW.
Inkscape - program do tzw grafiki wektorowej. W nim najlepiej tworzy się wszelkiego rodzaju loga, napisy i inne proste rysunki, które można potem skalować do dowolnego rozmiaru. Program ten posiada wiele innych opcji i także jest programem darmowym i jak na moje potrzeby wystarczającym.
Audacity - prosty program w, którym w łatwy sposób obrabiam dźwięk. Jest tam wiele rozszerzeń zrobionych przez internautów i dzięki temu nabiera on znacznej użyteczności. Nawet w serialu W11 śledczy odsłuchiwali nagrania z rozmów telefonicznych w Audacity.
Najważniejszy program z którego korzystam to unity 3d. Jest to silnik graficzny czyli motor, który napędza moja grę. Zajmuje się on obsługiwaniem wszystkich elementów, które stworzyłem w powyższych programach i łączeniem ich w 1 wspólną całość. Jest to program nie do końca darmowy gdyż w przypadku zysku powyżej 100 tys. $ należy wykupić jego płatną licencje, która ma znacznie rozszerzyć jego możliwości.
No i nie obyło się bez kombinacji paint plus notatnik, gdyż wbrew pozorom są to na prawdę przydatne programy (bo czasem dół trzeba wykopać łopatą, a nie łyżeczką od herbaty)
Osobiście poleciłbym wszystkie te programy gdyż są darmowe i najlepiej mi się w nich pracuje :)
.