Friday, February 26, 2016

Mechanizm fal przeciwników/Enemy wave mechanism

Hello!
Today, I got the idea that the current mechanism of waves of enemies that does not work to the end as it should, can be replaced by the mechanism based on the prefabricates. I'm going to create an empty object, name it accordingly, save as a prefabricate and put in an array of waves. The current mechanism is based to save everything in the script and calling, each tank in a wave as a separate prefabricate. What caused the random mechanism sometimes spawn some of the vehicles for unknown reasons bumping into each other. Maybe it looks hilarious, but it spoils the fun.

At the time when this article arises, I convert gameplay to mp4 with the intention of placing it on YouTube at this address:
https://www.youtube.com/watch?v=L0-zYvMwEcA

Witam!
Dziś wpadłem na pomysł aby obecny mechanizm fal przeciwników, który nie działa do końca jak należy, zastąpić mechanizmem opartym o gotowe prefabrykaty. Zamierzam po prostu stworzyć pusty obiekt, nazwać go odpowiednio, zapisać jako prefabrykat i umieścić w tablicy z falami. Obecny mechanizm opiera się o zapisanie wszystkiego w skrypcie i wywoływanie, każdego czołgu z fali jako osobnego prefabrykatu. Co spowodowało, że w mechanizmie gry losowej czasem niektóre pojazdy z nieznanych mi jeszcze przyczyn wpadają na siebie. Może wygląda to komicznie, ale psuje zabawę.

W chwili gdy ten artykuł powstaje, konwertuję gameplay do mp4 z zamiarem umieszczenia go na YouTube pod tym adresem: https://www.youtube.com/watch?v=L0-zYvMwEcA