Thursday, February 11, 2016

Muzyka w The Tanks


Witam.

Dziś chciałem dodać muzykę w grze, lecz spotkałem się z problemem z którym boryka się pewnie każdy niezależny twórca gier... Mianowicie, na wszystko trzeba mieć w tych czasach licencję. Sprawdzałem strony jak np.  jamendo.org i inne działające na podobnej zasadzie. Każda fajna piosenka na którą natrafiłem (nawet te rzekomo darmowe) i mogła by być dodana do moich czołgów, okazywała się dostępna tylko po wykupieniu kosmicznej licencji. Gdzie się podziały utwory w pełni darmowe? Pamiętam parę lat temu przy okazji pracy nad projektem filmowym, bez problemu znajdowałem dobre kawałki za darmo, a teraz nic...
Na razie w moim demie możecie posłuchać utworu z gry Orginal War, który siedzi w grze tylko ze względu na to że akurat jego miałem pod ręką, a potrzebowałem cokolwiek do testowania mechanizmów odpowiadających za odtwarzanie muzyki. Oczywiście nie mam do niego żadnych praw i służy on jedynie celom demonstracyjnym.
Będę starał się dodać także jak najwięcej odgłosów np. przy zestrzeliwaniu przeciwnika by jak najlepiej wczuć się w klimat "wojenny".

Jeśli ktoś z czytających mojego bloga będzie miał pomysł na utwór w grze może śmiało pisać swoje propozycje w komentarzach. W końcu to graczom ma się podobać muzyka w grze :-)






No comments: