Wednesday, February 17, 2016

Książka o Unity 3D/A book about Unity 3D

 A word to my polish friends. Wiem że przewijanie strony aby przeczytać polską wersję jest irytujące. Niestety mam tak cholernie dużo roboty, że nie mam kiedy dodać opcji zmiany języka na blogu, wytrzymajcie jeszcze trochę.

Hi!
Today I have something other for you. I wish to tell you a little about book, I have said before in my older post here: Two books impulse to my passion. Unity 3.x Game Development Essentials by Will Goldstone was published in Poland by Helion and it's "must-have" for everyone who starts his journey into magical world of gamedev. Why? There are some reasons, I have posted a copule of them bellow.

Reason one: Simplicity, simplicity, simplicity!
The book, or actually manual, is written so simple, that common mr. Smith can understand it. What is important, every aspect of complete game is shown here with examples. So even, if coding is not a bright side of you and you get sick, hearing about JavaScript or C#, don't worry! Author shows every part of a script and describes its funcionality, and shows how those scripts work.

Reason two: Variety of contents.
Will Goldstone in his book took a good use of every page. You don't find here boring lectures about physics or maths, or discussions about advantages of one game engine or another. Damn, this manual let you make your own simple game in an hour! And you will have a lots of fun with it! And if you give the book some of your time, it will take you down all the road of the gamemaking, and you will never get bored.


Reason three: A lot of good advice
This book is full of advice and tips for future gamemaker. It also tries to teach its reader how NOT to take elementary mistakes and what to do, to find yourself in chaos growing with every new asset.

Conn: Lack of actualisation
My book is three years old and through this time unity had 3 major updates. Some things changed and what's worse, some of the scripts changed. But Unity 3D is a smart engine and suggests you what is wrong and what's changed. You can also find a lot of help online.

I encourage you to give a chance to this book and enjoy this crazy gamedev ride given by Unity 3.x Game Development Essentials

You can check the book here: http://unitybook.net/
Best regards :-)

Hej!
Dziś z trochę innej beczki. Chciałem wam napisać kilka słów o książce, o której wspominałem w moim wcześniejszym wpisie: Dwie książki impulsem do mojej pasji. "Projektowanie gier" Willa Goldstone'a wydany w Polsce przez Helion to obowiązkowy "must-have" dla każdego początkującego twórcy gier. Dlaczego? Jest ku temu kilka powodów.


Powód pierwszy: Prostota, prostota, prostota!
Książka, a właściwie podręcznik, jest napisany tak, że zrozumie go przeciętny Kowalski. Co istotne, wszystkie aspekty każdej gry zostały tu poruszone wraz z przykładami. Więc nawet, jeśli kodowanie nie idzie ci najlepiej, a na widok słów JavaScript albo C# dostajesz białej gorączki, nie martw się! Autor w przystępny sposób tłumaczy działanie każdego skryptu i zawiera wszystkie listingi (przepisane kody źródłowe) oraz sposób na ich wykorzystanie.

Powód drugi: Bogactwo treści.
Will Goldstone w swojej książce dobrze wykorzystał każdą stronę. Nie znajdziemy tu nudnych wykładów z dziedziny fizyki i matematyki, ani dywagacji na temat przewag jednego silnika nad drugim. Autor od razu przechodzi do sedna sprawy. Do cholery, podręcznik jest tak ułożony, że w godzinę stworzysz swoją pierwszą prostą grę! I będziesz się przy tym dobrze bawił! A jeśli poświęcisz książce trochę czasu, przeprowadzi cię ona przez wszystkie etapy i nigdy nie będziesz się nudził.

 

Powód trzeci: Mnóstwo dobrych rad
Podręcznik jest pełen rad i sugestii dla przyszłego twórcy gier. Stara się też nauczyć czytelnika, jak nie popełniać podstawowych błędów i co robić, żeby odnaleźć się w rosnącym z elementu na element chaosie.

Wada: Brak aktualizacji
Niestety, książka na przestrzeni lat (moje wydanie z 2013 r.) zdążyła się trochę zdeaktualizować. Przez ten czas wyszły dwie znaczące aktualizacje Unity 3D, zmieniające część funkcji programu, albo (co gorsza) wymuszając zmianę części skryptów. Całe szczęście, Unity 3D jest na tyle sprytnym programem, że pomaga w obejściu prawie wszystkich problemów, a w przypadku pozostałych można znaleźć łatwo odpowiedź, co zrobić, na forach dyskusyjnych.

Gorąco polecam książkę każdemu początkującemu twórcy, albo komuś kto dopiero uczy się obsługi Unity 3D. Moim zdaniem podręcznik ten jest wart każdych pieniędzy.

Oficjalna strona książki: http://unitybook.net/
Pozdrawiam :-)