Saturday, February 27, 2016

Music studios and my devblog

Hi!As you can see my devblog is not focused only on my games. I like writing about things I like, about games, technics, programming and so on. I personally find that kind of blogs much more interesting than strict monotopic devblogs.

In here I want to tell you a little about my (unfinished) struggle with "Music Studio" programs. At first FL studio (former Fruity Loops). I used it before. But it's paid program (like everything now), so I buried an idea to use it. I wanted to try Studio One 3, but I was thrown away by it. Very, very strong. Finally, I ended up with Magix Music Maker 2016, which can't find my MIDI keyboard and I am forced to use Anvil Studio (btw. worth checking here: http://www.anvilstudio.com/).

This circumstances have slowed my progress lately. I was so much tired and pissed off by unfounded bugs in those programs. And they have taken a lot of my time - which is a great value for me. I could have spended it much better.

Hej!
Jak widzicie mój devblog jest nie tylko skupiony na grach, które robię. Lubię pisać o rzeczach, które lubię, o grach, rzeczach technicznych, programowaniu i tak dalej. Osobiście uważam taki rodzaj bloga znacznie bardziej interesujący niż monotematyczny devblog.

Korzystając z okazji chciałbym wam powiedzieć trochę o mojej (niezakończonej) walce z programami - studiami muzycznymi. Na początku FL studio (dawny Fruity Loops). Używałem go kiedyś. Ale jest to program płatny (jak wszystko teraz), więc porzuciłem pomysł aby go używać. Bardzo chciałem sprawdzić Studio One 3, ale program ten odrzucił mnie od siebie. Bardzo, bardzo daleko. Ostatecznie wylądowałem z Magix Music Maker 2016, który nie potrafi znaleźć mojego kayboarda MIDI i jestem zmuszony używać do nagrywana MIDI Anvil Studio (warty sprawdzenia: http://www.anvilstudio.com/).

Wszystkie te okoliczności spowolniły ostatnio mój postęp w rozwoju gry. Byłem strasznie zmęczony i wkurzony na bezpodstawne błędy w tych programach. I zabrało mi to cholernie dużo czasu - który jest dla mnie bardzo cenny. Mogłem go przecież spędzić o wiele lepiej.